PR vs რეკლამა
თარიღი October 24, 2012
კატეგორია: საინტერესო სტატიები | Comments Off on PR vs რეკლამა
1. ფასიანი ან უფასო სარეკლამო სივრცე
რეკლამა – კომპანია იხდის თანხას სარეკლამო ადგილისათვის. ამ შემთხვევაში ზუსტადაა განსაზღვრული რეკლამის ხანგრძლივობა და ჩვენების დრო.
PR – მენეჯერების უმთავრეს საზრუნავს წარმოადგენს კომპანიის ცნობადობის ყოველგვარი დანახარჯის გარეშე ამაღლება.
2. „კრეატიული კონტროლი“ ან კონტროლის არარსებობა
რეკლამა – ამ დროს კონტროლდება რეკლამის შინაარსი და გადმოცემის გზები.
PR – მედია საშუალებები თავად ირჩევენ კომპანიის შესახებ რა სახის ინფორმაციას და როგორ გამოიყენებენ.
3. შენახვის პერიოდი
რეკლამა –სარეკლამო ადგილის (დროის) ყიდვის შემდეგ, სიახლეების განთავსება შესაძლებელია ფულადი რესურსების ამოწურვამდე.
PR – რედაქტორი არ გამოაქვეყნებს ერთსა და იმავე პრეს–რელიზს რამდენიმეჯერ.
რეკლამა – მომხმარებელი ხვდება, რომ მიზანი პროდუქტის ან მომსახურების გაყიდვაა, რის გამოც საკმაოდ ფრთხილად კითხულობს მას.
PR – როდესაც მომხმარებელი ხედავს თქვენი კომპანიის შესახებ მესამე პირის მიერ გაცემულ ინფორმაციას, უფრო მეტი ნდობა უჩნდება.
5. კრეატიულობა ან რუტინა
რეკლამა – გაძლევთ წარმოსახვითი უნარის სრულად გამოყენების შესაძლებლობას.
PR – სიახლეები გადაიცემა შაბლონურად.
6. შიდა სამზარეულო ან ფართო აუდიტორია
რეკლამა – სარეკლამო კომპანიაში მუშაობისას მთავარი საკონტაქტო პირები არიან კოლეგები და სააგენტოს კლიენტები.
PR – ურთიერთობა მოიცავს როგორც „შიდა სამზარეულოს“, ისე მედია–კონტაქტებსაც.
7. ლიმიტირებული ან შეუზღუდავი კონტაქტები
რეკლამა – რეკლამის შექმნის პროცესში მონაწილეთა ნაწილს უშუალო კონტაქტი აქვთ კლიენტებთან, ნაწილი კი საერთოდ არ იცნობს მათ.
PR – მენეჯერი ღიაა სრულიად მედია სივრცისათვის, რის გამოც ხშირად მიმართავენ კომენტარის გასაკეთებლად.
8. განსაკუთრებული ღონისძიებები
რეკლამა – ღონისძიების დასპონსორების შემთხვევაში, მედია საშუალებები საკუთარი ინიციატივით აშუქებენ მას.
PR – თქვენ აგზავნით პრეს–რელიზს, რომელსაც მედია საკუთარი შეხედულებისამებრ ეპყრობა: იყენებს მას ან სრულიად უგულებელჰყოფს.
9. წერის მანერა
რეკლამა – იყიდეთ პროდუქტი! იმოქმედეთ! დაგვიკავშირდით დღესვე! ეს ის ფრაზებია, რომელიც რეკლამის შემთხვევაში გამოიყენება. იგი მომხმარებლის მოტივაციის გაზრდას ემსახურება.
PR – მკაცრადაა განსაზღვრული წერის მანერა და ფორმატი. ნებისმიერი „ხმაურით“ ნათქვამი ფრაზა მედია–კრიტიკას განიცდის და უარყოფილია.